پیشنهاد

پیشنهاد فیلم وسریال Film series offer

پیشنهاد

پیشنهاد فیلم وسریال Film series offer

همه چیز درباره بازگشته




داستان فیلم درباره شکارچی پوستی به نام "هیو گلس" (لئوناردو دیکاپریو) است که در حین شکار مورد حمله ی یک خرس قهوه ای قرار گرفته و دو مرد که در این شکار همراه او بودند، وسایلش را دزدیده و او را نیمه جان رها می کنند؛ او جان سالم به در می‌برد و ۳۵۰ مایل را در طبیعت وحشی می پیماید تا از کسانی که به او خیانت کرده اند، انتقام بگیرد.


فیلم بازگشته به کار گردانی  الخاندرو گونسالس اینیاریتو " Alejandro Gonzalez Inarritu "توانست برنده اسکار

بهترین کارگردانی ،برنده اسکار بهتری بازیگر نقش مرد و اسکار بهترین فیلمبرداری شود.


فیلم بازگشته شما را به هیجان می آورد جلوه های ویژه عالی کارگردانی عالی وبا بازی ل
ئوناردو دیکاپریو همه این ها می تواند ارزش دیدن این فیلم را داشته باشد.
 



http://www.par30dl.com/wp-content/uploads/2015/12/The-Revenant_www.par30dl.com-4.jpg


وضیحات مختصری درباره فیلم:

"هیو گلس" شخص واقعیه که در قرن نوزدهم زندگی می کرده و کارش ماجراجویی در جنگل های آمریکا و شکار و کندن پوست حیوانات بوده! روزی یک خرس گریزلی به اون حمله می کنه و جان فیتسجرالد، شریک و دوستش به جای این که بهش کمک کنه از دوستش دزدی و اونو ول می کنه! گلس برای گرفتن انتقام کلی راه وسط حیات وحش آمریکا مسافرت می کنه تا رفیقشو پیدا کنه و دهنشو سرویس کنه!

این فیلم عمدتا توی طبیعت فیلم برداری شده و مناظر طبیعی زیبا و چشم نوازی داره، فیلم برداری کارهای ایناریتو هم که دیگه میدونید چطوریه و به زیباییش اضافه میکنه (البته نوع فیلم برداری این فیلم با فیلم قبلی کارگردان یعنی Birdman متفاوته!)

لئوناردو دی کاپریو گفته برای آماده شدن واسه ایفای این نقش، نود روز در دمای زیر صفر درجه مقابل دوربین رفت و توی شکم لاشه یک حیوان خوابیده و گوشت خام گاومیش خورده و این فیلم رو سخت ترین فیلم عمرش نامیده!


The Revenant 2015 film poster.jpg


نقد فیلم

مشکل اصلی فیلم در عدم پرداخت درسته فضا و شخصیت های فیلم است. در مورد فضا باید بگم چندین جا ما کمپ سرخپوست ها رو میبینیم و معلوم نمیشه اینا کی هستند یا حتی همان اردوگاهی که فرمانده و فیتز جرالد و بقیه افراد اونجان را هم درست نمی شناسیم که این ها کی هستند و چکار میکنند.ابدا سرخپوست ها رو نمی شناسیم واینکه اصلا چه اصولی دارند و چه نسبتی میان آن ها و فرانسوی ها وآمریکایی ها است. ما فرانسوی هایی را که چندین بار نشون می دهد را هم درست نمی شناسیم که اصلا کی هستند و چکار میکنند و مفاهیمی که از دهان سرخپوست ها و دیکاپریو و رویاهاش زده میشود مفهوم نیست چون ساخته نشده است چون ما سرخچوست و اصولش و آیینش را نمی شناسیم.پس فیلم در فضاسازی به شدت آشفته وناتوان است.
از نظر شخصیت ها باید بگم ما زیاد به شخصیت های متفاوت فیلم نزدیک نمیشویم و همزاد پنداری رخ نمیدهد به قدری که لازم است رابطه ی دیکاپریو با رویاهایش و با پسرش به خوبی پرداخت نمیشود تا رنج او برای انتقام و لبخند همسرش که معلوم نیست البته چه کسیست در بیاد. به نظرم فیلم پرداخت درستی در نسبت شخصیت ها باهم ندارد همینو مقایسه کنید با فیلم جرماها جانسون که چقدر ما به همسر و پسری که با او همراه است نزدیک میشویم واز مرگ آنها متاسف میشویم ومتقابلا انتقام جانسون معنادار و منطقی تر و پر احساس تر میشود.ما به قدر کافی دیکاپریو رو نمیشناسیم ونسبتس با آمریکایی ها و سرخپوست ها وخانواده اش به شدت گنگ است. ما حس انتقام او را حس نمی کنیم چون برای ما ملموس نیست وفیلمساز نتوانسته آن را ملموس کند.او چندین بار تا لب مرگ می رود وباز می گردد ولی اصلا برای ما مهم نیست چه اتفاقی قراره براش بیفته.
رابطه اش با طبیعت و نزاع با آن برای بقا و انتقامش کاملا کم پرداخت شده وما یک طبیعتی که دارای شخصیت شده باشد و دارای معنی شده باشد را نمی بینیم و متقابلا به دلیل همین و دور بودن از شناخت اصول و مفاهیم اسطوره ای سرخپوست ها، تمام مفاهیم درباره عدالت و انتقام وقصاص که در دستان خداوند است ناکارامد باقی میماند و شعاری بیش نیست.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی